joi, 8 august 2024

Literatura: COELI MANUS; Autor: Gheorghe Apetroae dlB

 


COELI MANUS

Autor: Gheorghe Apetroae dlB

*

Să te admir din clarul turnului de-aici pe tine Coeli manus,

perdelele de opal ți le feresc oglinzii,

iar în oglinda ta de grații

mă uit păgân și îți vorbesc prin semne de

lumină și azur…!

*

Tăria flăcării pe care-o porți cu limpezimi de- abis

mi-a renăscut cuprinsul florilor și întregirii…

La fiecare pipăit al cărnii ce-ți desfac,

o rază să te culc în patul rece-al închinării,

stai duhul cu albastre torțe, să-mi asculți

dorința numai de iubire…!

*

Necredincios, vrăjit de forța ta, mă scol

și urmele din semne ți le-adulmec…

A smirnă și pământ miroși…!

Să-ți concertez aceeași rugă crudă, în nopțile de-amor

adun soboarele de îngeri, toate câte sunt în cer,

să le asculți, de îngeri să te-ndrăgostesc…!

*

Și știu că tu de sărbători, plăceri mai mari decât să te sărut

nu poți să-mi spovedești…

În agonii, cuvântul ți-l rostești prin alte voci,

iar mugurii de caină ce-mi plesnesc pe firave tulpini de oase,

tu mi-i hrănești cu stârvul stelelor de primăvară sfântă…!

Cu brațele deschise spre adânc, un cerc de nemurire-mbrățișezi!

*

Tu, turnul cel imens de logos și triumf poți să-nțelegi

că între noi e ultimă-ntâlnire rece din altarul mut…!

Sibiu, 1991



 

 

 

 

 

 

 

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu