vineri, 26 aprilie 2024

„NEROSTIRI„ poezie [ ]- - -de Petre RAU [rap ], cu un comentariu de Gheorghe APETROAE





 „NEROSTIRI„ poezie [ ]- - -de Petre RAU [rap ], cu un comentariu de Gheorghe APETROAE

Din cauză că am fost solicitat de asociația literară „ASPRA”, coordonată de domnul PETRE RĂU, să răspund la oferta sa de a mi se publica scrieri în volumul asociației sale, volum intitulat „Primăvara adierilor lirice”, cu nume de autor: Gheorghe APETROAE, am acceptat oferta, grație atitudinii mele bonome, care mă caracterizează și am trimis un material, pe care l-am considerat, nu savant, dar corespunzător tematicii fixate de domnia sa. Precizez, am efectuat gestul fără ca să aștept să fiu publicat, iar materialul, dacă nu corespondea, nu trebuia să fie admis în volum, așa cum declarase atunci când mi-a comunicat oferta. Dar observ că l-a admis și publicat și, mai mult, doar pentru a mi se pune ștampilele ingratitudinii. Și, în timp ce îmi trimitea pe e-mail, redau textual: „ Membrii Comisiei și toți cei care au contribuit la realizarea acestui proiect vă felicită pentru participarea dvs. ca autor merituos în acest volum și sperăm să vă bucuraţi, ca și noi, de rodul colaborării noastre.”, primirea la domiciliu a antologiei domnului Petre RĂU a fost un eveniment nedorit. Am putut constata că CV-ul meu era publicat incomplet, omițându-mi, cred intenționat, competențele mele literare certificate, cele mai importante și declarându-mă, astfel, un începător în ale scrisului, cu o caracterizae succintă și negativă a activității mele literare, în volumul său, ca la „Poșta redacției” a unor reviste trecute, putând să mă descrie subliminal, astfel: „ …Sub mantia spiritualității, autorul scrie o poezie a emoțiilor subtile, pe alocuri cu iz romantic, cu un lirism melancolic și meditativ, amintind mai degrabă de scrierile lamartinice (…) Și continuă , domnul Petre RĂU, în această caracterizare a mea, în text: „Sunt de părere că poezia lui Gheorghe Apetroae trebuie să treacă printr-o rafinare mai atentă, ceea ce ar duce la versuri cu un gust din ce în ce mai pe placul cititorilor” ș.a.. În același timp, domnul Petre RĂU mă declară lamartinian, current romantic al timpului trecut, în care nu am scris niciodată, personal, neputând fi încadrat decât poate, în existențialismul structural sartrean, în neoposmodernismul literar levinasian, prin Mircea IVĂNESCU, mentorul meu și în expresionismul blagean cu îcadrări ideatice cartesiene, spinoziste, kantiene și husserliene…
Domnul Petre Rău, m-a supărat și ca să văd cine este domnul Petre RĂU, am căutat un text poetic din opera sa monumentală, un poem sublimat, care se intitulează „Nerostiri”, ca să pot observa de la cine pot primi lecții de creație. Să constat, în poemul care îi aparține, anumite incongruențe și dizarmonii, scrise cu puțini pixeli, de poetul matematician- informatician Petre RĂU, cum că umbra moale nu are cum să miroase a urme de cerb, în versul său „Umbra moale miroase a urme de cerb”, poate urma tălpilor picioarelor- nud ale iubitei pe iarba călcată de aceasta sau poate urma cerbului- berbantului inorog, pe urmele iubitei, asemuite, eventual, cu ale unei căprioare și nicidecum cu ale masculului- cerb, din versul „Umbra moale miroase a urme de cerb”, pasul iubitei neputând fi decât un pas și nu un așternut, așa cum poetul i-l declară imperativ, în versul: „Prea timid asternut pasul tau incognito” ș.m.a… Așadar, din poemul său, relevat mai jos, rezultă că domnul Petre RĂU este un poet în formare, care încă nu strunește suficient metafora și alegoria, elemente lirice și estetice de care poetul încearcă să uziteze cu abundență, dar pe care nu reușește să le armonizeze în vers!
În aceste condiții, domnul Petre RĂU nu are ce căuta în literatură, în general și , mai mult, în critica literară. Iar dacă, cu adevărat caracterizarea mea a fost, după cele relevate mai sus, un prilej de subestimare sau dacă cineva i-a sugerat această atitudine, un prilej de atac grobian cu tot armamentul său învechit din dotare, asupra cazematei mele ideatice și asupra redutei mele metafizice, pot să-l atenționez că acestea îmi sunt inexpugnabile!
Să-i urăm, dar, succes, domnului Petre RĂU, până la ajungerea la rafinament în versificație! Gheorghe Apetroae, critic literar certificat, eseist și poet.
*
Nerostiri poezie [ ]- - -de Petre Rau [rap ]
2001-10-26 | |
Mai simt calcata iarba de tine iubito
Umbra moale miroase a urme de cerb
Prea timid asternut pasul tau incognito
Reînvie blestemul acela superb.
Mai simt calcata iarba iubito de tine
Nedorita ispita ma paste firesc
Dar noptatice valuri îmi curg pe retine
Si mai des, tot mai des amintiri ratacesc.
Mai simt calcata iarba dar nu mai pot iubi
Tu ai fost, nu mai esti, nu mai fi.
*******************************************

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu