sâmbătă, 29 iunie 2024

Literatura: HOESTIA; Mamei mele, Ilinca-Elena; Autor: Gheorghe Apetroae dlB.

 


                       

                        HOESTIA

                           Mamei, Ilinca-Elena

Autor: Gheorghe Apetroae dlB.

*

Îngerii, în cireșii și prunii înfloriți,

cu lumina ta mi-au glăsuit!

În braţele lui Charon, te poartă

pe vuietul brazilor de pe alee

cei, de mine, pentru tine sădiţi,

prin freamătul de graţie al stelelor,

luntrea spre Eden-

făgăduinţa pietrei înnegrite

din templul Cybelei...-!

 *

Destinul tău de rugă cristică

te-a înălţat sfântă biserică

cu multe turnuri, lângă drum,

pe pământul străbun,

chiar nu mult înainte

de scăpătarea-ţi în eternitate,

chiar mai înainte de nunta cu sfinţii

cei în credinţa ta încremeniţi,

spânzuraţi de catapeteasma trecerii !…

*

Să te bucur, îţi vestesc

că zeii zilei mele te doresc

şi că lipsirea ta-i apasă, Hoestie:

stâlp rezidit din semnele iertării

pe culmile vrerii,

prin ai tăi copii, înflorind,

într-o paternă logodnă cu zorii,

spre a te odihni lângă altar, 

altar de cer, la răsărit!

*

Să ştii că tot ce-n „Vale” ai lăsat

îţi stau bine, la locul lor,

aşa cum ţi le-ai rânduit

şi-o viaţă le-ai gândit…!

Din primăveri, poetic înflorind

din cripta de mormânt,

Tu vezi, și-acum, pe prunul

tot întroienit şi-miresmat

cu crengile-nflorite în fereastra ta

și candela aprinsă-ți în iatac...!

*

Mă vezi, de câte ori, întors

din lumea mea,

mă aplecam spre mâna ta

să ţi-o cuprind şi s-o sărut...,

iar tu mă-mbrățișai…

Acum, de dorul tău „De Vale”

prunul s-a uscat, în el,

sporindu-ţi slava rechemării,

spre a-ți odihni-n marchiza casei tale

albe anotimpuri...!

*

La tinereţea ta, Tu, Hoestia,

eu ţi-am rămas copil, 

în ochii ce-mi furau matern

surâsul cristalin,

la sânii tăi, când gânguream

şi când cântam în vis...!

Să-ți port purta mereu

doar chipul serafim al magului

sedus de sfinte melodii,

din nesfârşite raze…!

*

Acum,  revii cu cerul din mormânt

şi-mi ostoieşti durerile din Dor

cu braţele de- amintiri,

de sărbători, de-mbrăţişări,

cu un matern sărut, adulmecând

balsamul florilor de crini,

de lămâiţă şi magnolii

crescute-n jurul sânilor tăi albi

trandafirii...!

*

Cât seva primăverilor ce trec

cu liniște mai năbuiesc 

în templul vechilor grădini,

lumini, spre-a nu se ofili,

mă-ntrebi mereu, de-au înflorit

zambilele, narcișii, trandafirii...!

Și dacă iarba încă-ți crește

sufletul în prag?

Da...! Și acum, din stratul tău,

de zeci de ani, ca și atunci,

mai cresc și înfloresc narcișii...!  

*

Am revenit ca să cuvânt

la capul tău, de candelă păzit,

poemele pe care mi le-ai scris,

recunoştinţa mare-a vieţii,

mie dăruită...!

Lumina ta - cu fiecare an trecut-

un har al flăcării de stea-...!

Cu glasul tău adânc

mă strigi și-acum copil, în preajma ta

să-ti stau, alături să mă ştii...!

*

 Chemării tale-am să-i răspund oricând

și-oricum, cu fiecare sfântă clipă...!

 

Gheorghe Apetroae dlB., Boroaia- Suseni,15 mai 1999, la un an de la decesul mamei.

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu