vineri, 8 mai 2020

Eonul indiferent, El, Lucian BLAGA, Gheorghe Apetroae, Sibiu

Acum 125 ani, la 9 mai 1895, se năștea la Lancrăm - Alba, lângă Sebeș, filosoful poet Lucian Blaga.

EONUL INDIFERENT - El, Lucian Blaga
Gheorghe APETROAE, Sibiu

Între El, mai aproape de tine,
şi eu, Te-ai arătat unic,
suprem și indifferent...
În căutarea nemărginirii eşti
pentru El numai zi
şi, din nelimita ta îi ascult
verbele-i încă nerostite…!
Da! Si eu, lângă tine,
înstăpâniţi cu El,
trinităm în poeme neştiutul
luminii…
Prin deşertul - deșert îți trecem
misterul - vântul zelos
răscolitor de colburi telurice…!
În zorii tăi, de atunci
mereu îmbrăţişaţi:
El și eu,
ne îmbătăm de celestu-ți parfum:
prund şi gând, plămădite
cu vânt în femeie-
… ne împletim vârstele
cu fire de raze
într-un carnaval de lumină…!
- Iată cum, nemarginea ta rece-
a mea, a lumii aion,
şi iscoade,
cuvintele Lui, îmi cuvântă gândurile...!
Tu, între El şi eu, mereu altul,
ai exclus dogmele
și mi-ai învins Neînceputul...
Am devenit, fiecare,
picurul celuilalt din tine:
Eonul indiferent...!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu