sâmbătă, 12 iunie 2021

Literatura, Pe stânci, la Palos, gheorghe APETROAE, Sibiu

CÂNTECUL LUI CRISTOFOR-
PE STÂNCI, LA PALOS
Christopher-s Song on the cliffs at Palos -
autor: Gheorghe APETROAE, Sibiu
x
Pe când crisele-i coapse i le dezgolea
abisinic şi ai ei nuri olivi îi frământa
dezlănţuit cu întregul ocean,
cu glasul aprins, El, Cristofor,
întors din larg pe valuri smaralde la Palos,
ascultând şoptirile inimii ei, o privea princiar!
xx
- Felippa mea frumoasă și dorită,
plină de farmec, sfioasă-n cuvânt,
tu m-ai renăscut şi vindecat în Levant
cu surîsul pur și sărutul sublim...!
Chinul meu, în rostul tău s-a stins.
cu iubirea ta, zeiță, m-am reîmplinit!
xxx
Tu știi că în palatul pretorian de la Palos,
nuntindu-mi fericirea cu tine,
dansând pe oglinzi travertine,
Veneră, pe stânci, atunci ţi-am jurat
credinţă neţărmurită-n iubire,
cum marmurei albe, valul din larg!
xxxx
Ea îl privea pe prinț, zeu al luminii şi mării
și o cunună de irişi albaştri-
în milerice raze îi puse pe frunte....
Clipele trăite împreună erau împărţite
între plăceri şi-ntre fiorii din ultimul bal...
Fericirea mare a ei, era și a lui,
era a lor..., ca într-un vis ireal...!
xxxxx
Ea își uitase de zilele grele de așteptări
și de lungile nopţi de nelinişti...
Acum, în castelul de pe stânci înegrite,
care gem, de înaltele valuri lovite,
erau împreună, acoperiţi de roze și lauri
şi legănaţi de un madeiric ocean...!
xxxxxx
În destrămarea freneticelor valuri
amorul lor primea peceţi stelare
la Palos, cum Luna pe ocean, rangul regal! (G.A.)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu