vineri, 7 februarie 2014

Literatura, .. Basarabie, Bucovină!... Gheorghe Apetroae Sibiu

BASARABIE, BUCOVINĂ!..
Mater dolorosa:
- Basarabie!... Bucovină!...fiice tribune
auguste, vă vreau lângă mine
glorii latine - prințese mândre de grai
și de rai, cu suflet etern româneșc !...
Mamă, vouă, din adâncul meu ,
vă chem și vă primesc, 
durerea să v-o simt și cuvânt:
...liberă largă spre acasă vi-i calea
de raze, sânge și grai, 
de dor şi de plai!
de Sfântă Unire, în demers ceresc -
ruga v-o ascult și împlinesc!...

În aură de dor, codrii şi ţarinile
vi le-am cuprins cu legile din fii,
iar mormintele străbune vi le-am
primenit în recunoștință cu crini!...
 coroana lui Ştefan - resfințită
cu stele de flori, aurită-n cuvânt
v-o port  boltă de slavă și de neam,
unui  singur românesc pământ!...

Mirese de suflet, de port  şi de grai,
vă vreau vesnic române, lângă mine, 
fiice curate și sfinte,  pline de împliniri
române pe o singură strămoşescă glie!...
...Copilele mele nefericite-n trăiri,
iubitoare și doritoare de  mamă,
în adevărul soarelui  meu,
Unul!... vă cunun pe amândouă!...

Cu  glasul unei singure inimi, 
vă doinesc, să mă auziți,
  la obârșia voastră să reveniţi!
 - Basarabie! Bucovină! fiicele mele,
eu, mama voastră în iubire și în putere,
să vă scap de suferință și de durere,
vă port lângă mine în alaiul  divin...!
Tricolorul , Unul, vi-l  port în rost,
înhăruit în credință nemărginită,
și vi-l înalț în românesc destin!
  
Gheorghe Apetroae Sibiu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu