miercuri, 16 februarie 2022

Literatura, MATER DOLOROSA, Gheorghe APETROAE, Sibiu

 BASARABIE, BUCOVINĂ!

MATER DOLOROSA
x
- Basarabie! Bucovină! Fiicele mele tribune
auguste, vă vreau lângă mine
pe voi, glorii latine - prințese de grai
și de rai - de suflet etern românesc !
xx
De Sfântă Unire și în demers ceresc -
mamă bună, vouă, în adâncuri
de obârșie vă aștept să vă primesc,
durerea despărțirii să v-o ostoiesc…!
xxx
Cu dorul nemărginit de grai şi de plai,
ruga v-o ascult și v-o împlinesc!
- Liberă și largă vă este calea înspre acasă,
lumină în slava de sânge bătrânesc...
xxxx
Coroana lui Ştefan v-am resfințit-o
cu harul de Unire prin simț și cuvânt,
cu stele de flori am aurit-o
pentru un singur românesc pământ!
xxxxx
Pe mormintele străbunilor, cu crinii
îmbălsămați de recunoștință le-am primenit,
cu legile firii din fii și în aură de dor,
codrii şi ţarinile vi le-am cuprins...!
xxxxxxx
Vă chem cu glasul unei singure inimi,
copilele mele nefericite-n trăiri,
de neamul unei singure glii vă țineți,
în firea mea, pe amândouă vă cuprind…
xxxxxxxx
Soarele e al meu e și al vostru-n destin,
în cuget și în dor. La mine veniţi,
în Unul cu al meu și cu El să vă cunun,
să vă port lângă mine, să reveniți...!
xxxxxxxxx
Să vă scap de dureri și de suferinți...
Să vă auziți cântările străbune,
vă doinesc cu iubirea de mamă
eternitatea română în slavă, în alai divin...!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu