luni, 5 decembrie 2022

Literatura, Fălticeni te salut, autor: Gheorghe Apetroae de la Boroaia

 ÎNTOARCEREA  LA ANII  ADOLESCENŢII -

 ÎNTOARCEREA  ÎN  MIT

 autor: Gheorghe Apetroae Delaboroaia, Sibiu

*

- Te  salut,  Fălticeni!:

leagăn de carte şi iubire!

La porţile deschise larg,

în chip sărbătoresc,

vreau să-ţi sărut icoana,

să te revăd, visând în tine

la vremi de împlinire,

la masa zorilor

din diminețile în veri,

cu tine să prânzesc...!

*

- Primeşte-mă în largul tău:

covor îmbălsămat de roze

şi roagă « Adormirea »

să clopoteze tare!

Să afle Vesta Civis

de-ntoarcerea mea-n mit,

iar cerul tău să-mi uite

de-acele veri, cu-nfiorare,

toţi anii de plecare…!

*

Urbe de dor şi suflet:

rai pe pământ moldav-

în rostul tău, acelaşi:

grădina mea de flori,

din verile rămase-n vise

mai porţi iubirile ascunse,

surâs nostalgic, grav,

pe-alei de amintiri,

parfumuri şi culori…!

*

La lumea de atunci îmi ceri

întoarcerea în mit,

al vieţii labirint să-mi umpli

cu seva tinereţii…!

De braţul zorilor purtat,

îţi intru-ntinerit,

visând la verile de-atunci

cu soarele Moldovei,

pe porţile cetăţii!

- Te salut, te iubesc cu dor, Fălticeni…!

 

15 iulie 1987

 

GHEORGHE APETROAE DELABOROAIA: DOCTOR în științe agronomice- geopratologie; INGINER EXPERT în Ministerul Justiției, activ, cu competențele: topografie, geodezie, cartografie, cadastru; agricultură generală; evaluarea proprietăților imobiliare- terenuri și construcții; CRITIC LITERAR, EXEGET- HERMENEUT, cu titlu obținut prin Concursul Național de Critică Literară, Brașov, 1989, președinte juriu: criticul filosof - scriitor Laurențiu Ulici și prin Concursul Național de Exegetică, Sibiu, 2000, locul I, președinte juriu: prof.univ. dr.- scriitor Ana Selejan.

 

 

ÎNTOARCEREA  LA ANII  ADOLESCENŢII

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu