joi, 8 noiembrie 2012

Literatura, Statornicie, Gheorghe Apetroae - Sibiu

STATORNICIE

din volumul de versuri ” Dimineața serii - The Morning of the Evening”, 2007

Eram sărut al primelor lumini,
o slobozire la întâiul țipăt
și gângurit la sânii mamei
cu semnul viselor de căntec...

Din ne-nțeles furam cuvântul
și în răsfățul de icoane
priviri gândeau să calc pământul
în chipul lebedei - al mamei...

să râd, să cânt lângă izvoare
de flori albastre-ndrăgostit,
să mă alin , susurul lin ...
- cu taina cerului senin

muream , un tânăr crin sălbatic...

STABILITY

I was the kiss of  the first light,/
a liberation on the first scream/
prattling at my mother-s laps/
dreaming about signs of song...

I would steal the meaning out of mystery/
and leave it unspoiled by the first icons/
I dreamt of stepping on the ground/
looking like the swan, my mother.../

to laugh, to sing near the springs/
infatuated with  blue flowers,/
to calm dawn the quiet murmur,/
with the secret of the clear sky/

I would die, a wild young lily... 



 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu