vineri, 27 martie 2020

ÎNTOARCEREA LA ANII ADOLESCENŢII - Gheorghe APETROAE, Sibiu

ÎNTOARCEREA LA ANII ADOLESCENŢII - Gheorghe APETROAE, Sibiu
ÎNTOARCEREA ÎN MIT
Te salut, Fălticeni -
leagăn de carte şi iubire !
La porţile deschise larg,
în chip sărbătoresc,
vreau să-ţi sărut icoana,
să te revăd
la vremi de împlinire,
la masa zorilor
cu tine să prânzesc...!
Urbe de dor şi suflet:
rai pe pământ moldav-
în rostul tău, acelaşi:
grădina mea de flori-,
mai porţi iubiri ascunse,
surâs nostalgic, grav,
pe-alei de amintiri,
parfumuri şi culori…!
Primeşte-mă în largul tău:
covor îmbălsămat de roze
şi roagă « + Adormirea »
să clopoteze tare !
Să afle Vesta Civis
de-ntoarcerea mea-n mit,
iar cerul tău să-mi uite
toţi anii de plecare...!
La lumea de atunci îmi ceri
întoarcerea în mit,
al vieţii labirint să-mi umpli
cu seva tinereţii...
De braţul zorilor purtat,
îţi intru-ntinerit
cu soarele Moldovei,
pe porţile cetăţii !
Fălticeni, 15 iulie 1987

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu