vineri, 10 iunie 2011

Literatura, După o rătăcire, Gheorghe Apetroae Sibiu


   VIII.   ELEGII ÎN IMAGINI

4. IV  . DUPĂ  O  RĂTĂCIRE


Am revenit psalmodiind cântări
în nopţile de linişti, sub salcâmi…
Cu buzele emfatice, de aşteptări,
am sărutat pe cer, polară, fruntea ta
de lut  al rătăcirilor în vene
şi părul tău vâlvoi, învăluit de nori
de dezmierdări : platonice - aurori,
l-am răsfirat  pe înspumate ape!...
Cu tâlc, femeie, ţi-am zâmbit,
să mă primeşti în raza ta de-atunci,
în ea să uit şi-n ea să-n văţ
cum să-nfloresc un crin sălbatic,
sângerând pe seară diafanul astru…
cum să iubesc şi cum să aromez
în pâine miezul zilei mai carnal,
cum să-l dezbrac de gândurile rele,
în oase drepte, rătăcind cu demonii
pe  vântuite  înnoptate creste
şi-n lanul plin de maci albaştri,
de cercul crucii, umbra răstignind,
apoi de braţul flăcării s-o prind
şi-n zborul grav  de fluturi albi,
să-mi uit de cât am fost iubit
de zei, de vânt, de îngeri şi de flori,
de ne-nceputul de balsam - sedus,
al vrerilor ninsori prin mine rătăcite…
în cercul sângelui , săpând cuvinte,
să pot  a evada din nepăsarea clipei,
să-n văţ s-ajung din nou supus
sub straja –n zorii altor neputinţe ,
sedus  de crug, de  nimbul unui nor
păstorul îngeresc şi, turn bătut de vânt,
căzut ecou a câte-s ne-mplinite,
să sap în sufletu-mi aprins, morminte…

Fălticeni , 11.04.1965




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu