duminică, 14 august 2011

Literatura, Fălticeni, te salut..., gheorghe apetroae sibiu


 

           XVI.  ÎNTOARCEREA  LA ANII  ADOLESCENŢII

ÎNTOARCEREA  ÎN  MIT

Te  salut,  Fălticeni! :
leagăn de carte şi iubire !..
la porţile deschise larg ,
în chip sărbătoresc,
vreau să-ţi sărut icoana,
să te revăd
la vremi de împlinire,
la masa zorilor
cu tine să prânzesc !..

Primeşte-mă în largul tău :
covor îmbălsămat de roze
şi roagă « Adormirea »
să clopoteze tare !..
să afle Vesta Civis
de-ntoarcerea mea-n mit,
iar cerul tău să-mi uite
toţi anii de plecare!…

Urbe de dor şi suflet :
rai pe pământ moldav-
în rostul tău, acelaşi :
grădina mea de flori,
mai porţi iubiri ascunse,
surâs nostalgic, grav,
pe-alei de amintiri,
parfumuri şi culori…

La lumea de atunci îmi ceri
întoarcerea în mit...
Al vieţii labirint să-mi umpli
cu seva tinereţii ,
de braţul zorilor purtat,
îţi intru-ntinerit
cu soarele Moldovei,
pe porţile cetăţii !!…

Fălticeni, 15 iulie 1987





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu